SBM’den hizmet alma deneyimini zenginleştiriyoruz

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM) “SBM-BT Günleri” etkinliği “Dijital Dönüşüm” temasıyla işlendi. 

Sigorta şirketlerinin ve bilgi teknolojileri yöneticilerinin katılımıyla Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM) “SBM-BT Günleri” etkinliği geçen ay Wyndham Grand Levent İstanbul’da “Dijital Dönüşüm” temasıyla gerçekleştirildi. Toplantıda sektörde devam etmekte olan ve planlanan yeni projelerin tanıtımları yapıldı.

Toplantının açılış konuşmasında, dijital dönüşüm ile birlikte sigorta şirketlerinin hizmet alma deneyiminin nasıl farklılaşacağı şöyle açıklandı: “Sigorta şirketlerinin teknolojiden hizmet alma deneyimi farklılaşacak. Çünkü artık teknolojik bileşenlerimiz değişiyor. Turkuaz adını verdiğimiz bir sistem geliştirdik. Buradan sigorta şirketleri istediği talebin ne aşamada olduğunu görebiliyor. Diğer taraftan Self servis raporlama projemizde ise kullanıcı dostu yeni arayüzler ile kullanıcıların kendi raporlarını kendilerinin oluşturabilmeleri ve istedikleri detaylı analizleri yapabilmeleri sağlandı. Ayrıca, Ortak Veri Modeli, Olgunluk Projesi, Sigortalı Risk Skoru da yürütmekte olduğumuz projeler arasında. Bunların tamamı sigorta şirketlerinin SBM’den hizmet alma deneyimini farklılaştırmak ve zenginleştirmek adına yapılmış çalışmalar.”

Etkinlik kapsamında SBM’den Salih Taşyon (Sigorta Sahteciliklerini Engelleme Bürosu Direktörü), Erkan Şen (COO), Alp Ertunga (CTO), Berk Bacakoğlu (CIO), Yusuf Özer (Bilgi Güvenliği Müdürü) ve Gartner’dan Yunus Özdemi de (Senior Executive Partner) birer konuşma yaptılar.

Dijitalleşme bir kültür bir deneyim…

Konuşması sırasında SBM olarak “Dijital Dönüşümü” nasıl açıkladıkları konusuna da değinildi, “Teknoloji’nin hayatımızı kolaylaştırdığı bir gerçek. İş hayatımızın merkezinde yer alıyor. Dijitalleşme artık bir kültür bir deneyim… Merkezinde de insanın ve teknolojinin olduğu bir bütün. Biz de SBM olarak dijital dönüşümü teknolojik platformlar arası insan ve makine deneyimini kesintisiz sağlayabilmek olarak nitelendiriyoruz. Süreçlerimizi de tekrar ele aldık ve yeniden dizayn ettik. Teknoloji altyapımızı modüler, genişleyebilen, bütünleşik ve şekillendirilebilir bileşenlere çevirdik. Süreçlerimizde de gözlenebilirliği ve ölçülenebilirliği sağlamış olduk” dedi.

 

 

Dijitalleşmenin neferleri

Digitalleşme serüveninde, herşeyi düşünürken dijitalleşmenin neferleri olan Digital Yetenekleri unutmamak gerektiğinede deyinildi, “Nispeten Türkiye’nin de dahil olduğu, gelirini çoğunlukla sanayi ve üretimden sağlayan ülkeler için Veri Bilimcisi, Yapay Zekâ Geliştirme Uzmanı, Uygulama Geliştirici, Cloud Architect veya Agile Proje Uzmanı gibi yeni nesil dijital yetenekleri keşfetmek, yetiştirmek ve tutmak kolay bir süreç değil. Bu nedenle global iş ortağımızla Türkiye’ye veri bilimci kazandırmak adına çalışmalara başladık. Üniversitelerimizin de dahil olacağı bu projeye sektörümüzün veri ve istatistik üzerine kurulu olduğunu düşünersek sektör ve ülke açısından katkı sağlayacağını düşünüyoruz. Öte yandan yazılım ve uygulama geliştiriciler için de planladığımız projeler var. “Özellikle özel sektörle bir araya gelip yaz aylarında yazılımla alakalı yaz okulları ve kamp düzenlemeyi planlıyoruz” dedi.

 

 

Risk olduğu müddetçe sigorta da var olacak

Öğleden sonra yapılan panelde ise Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Abacı moderatörlüğünde, Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdür Yardımcısı Haldun Aydoğdu, Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Metin Demirel, Allianz Türkiye Bilgi Teknolojileri Direktörü Enver Ayorak ve Mapfre Bilgi Teknolojileri Direktörü David De Francisco dijitalleşmenin gelecekte sigorta sektörünü nasıl etkileyeceğini tartıştılar. Konuşmacılar, dünya farklılaştıkça, sigorta sektörünün de bundan etkileneceğini ama riskler olduğu sürece sigorta ürünlerine de her zaman ihtiyaç duyulacağı konusunda ortak görüş belirttiler.