Tüm Sigortaların Tek Yerde Görüleceği Sigorta Cüzdanı Yolda

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Genel Müdürü Murat Hakseven, hayata geçirecekleri sigorta cüzdanı ile sigortalıların hayat ve hayat dışı tüm ürünlerini bu cüzdanlarda saklayabileceğini söyledi.

Sigorta Bilgi ve Gözetim (SBM) Merkezi Genel Müdürü Murat Hakseven, dijital yaşam kasası olarak nitelendirdiği sigorta cüzdanı projesini hayata geçireceklerini söyledi. Bloomberg HT televizyonunda Finansal Teknoloji programına konuk olan Hakseven, 38 Hayat Dışı ve 22 Hayat Sigorta şirketi başta olmak üzere, DASK, Sigorta Tahkim Komisyonu,Güvence Hesabı,Türkiye Motorlu Taşıt Bürosu, Türk Sigorta Enstitüsü Vakfı, Devlet Destekli Alacak Sigortası sisteminin yürütücüsü olan Olağandışı Riskler Yönetim Merkezi’nin verilerine ev sahipliği yaptıklarını belirterek, "Sigorta sektörüne sağlayacağımız yenilikçi digital ürünler ve hizmetler ile sigortacılık teknolojisine katkıda bulunuyoruz" diye konuştu.

SBM olarak yeni bir proje hayata geçireceklerini söyleyen Hakseven, sigorta cüzdanı projesi ile sigorta müşterilerinin, farklı sigorta sağlayıcılarından olan poliçelerini mobil uygulamalar aracılığı ile yönetebilmesine olanak sağlanacağını ifade etti. Sigortalıların hayat ve hayat dışı tüm ürünlerini bu cüzdanlarda saklayabileceğini belirten Hakseven, ayrıca ileride bu cüzdanların bir kişinin, tüm dijital varlıklarını ve sosyal medya hesaplarını tek bir yerde sakladıkları bir “dijital yaşam kasası” çözümüne dönüşebileceğini söyledi.

'Yapay Zeka ve Derin Öğrenme İle Müşteri Skoru Hesaplanacak'

Hakseven, 'sigortalı risk skoru' projeleri ile de yapay zeka ve derin öğrenme algoritmaları kullanarak müşteri skorunu hesaplayarak sektör ile paylaşmayı hedeflediklerini kaydetti. Hakseven şöyle devam etti: "Lokasyon bazlı hizmetler projemize ile de poliçeye konu olacak risk noktasını harita üzerinden görüntüleyip, belirlenen yarıçap içerisindeki fay hatları, yüksek gerilim hatları, heyelan bölgeleri, sel taşkın riski olan bölgeleri size gösteren konum hakkında analiz yapılmasını sağlayan uygulamaları da sektörümüz ile yakın zamanda paylaşmış olacağız" dedi. Hakseven, IoT/Telematik ile Kaza Önleme/Tespit projesi ile de telematik cihazlarından alınacak verinin SBM verileri ile harmanlanması sonucunda önceden yapılan kaza desenleri öğrenilerek gelecekteki kazaların önüne geçilmesinin hedeflendiğini sözlerine ekledi.

'Sektör Paydaşlarına Bulut Çözümü'

2019 yılında tamamlanan MPLS projesi ile tüm sigorta şirketleri ile güvenli hat üzerinden veri transferi dönemini başlattıklarını kaydeden Hakseven, aynı şekilde kamu kurumları ile kamu.net ağına dahil olarak tüm kamu kurumlarıyla entegrasyonlarını bu ağ üzerinden yapmaya başladıklarını, bu sayede farklı kurumlarla yapılan veri alışverişlerinin de kapalı devre sistem ile çok daha güvenli hale getirildiğini söyledi. S-Cloud adını verdikleri bulut ortamını da kurduklarını vurgulayan Hakseven, bu paylaşım platformunda insurtech odaklı çözümlerin desteklendiğini ve sektöre yenilikçi dijital çözümler getirilmesinin hedeflendiğini kaydetti. Hakseven, tüm sektör paydaşlarının, ‘as a service‘ mantığı ile bu dijital çözümlerden bulut altyapısı aracılığıyla güvenle ve yüksek performansla faydalanabileceğinin altını çizdi.

Gelecekte yapılması planlanan bu projelere ilişkin SBM’de ciddi bir teknoloji altyapısı oluşturulduğunu belirten Hakseven, önümüzdeki dönemde 5G’nin hayatlarımıza girmesi ile birlikte internete bağlanabilen akıllı cihazların sayısının artarak devam edeceğini kaydetti. Bu cihazların kullanıcı alışkanlıklarını makine öğrenmesi ya da Derin Öğrenme (Deep Learning) teknolojileri vasıtasıyla kendileri öğrenerek, kullanıcılar cihazlar ile ilgili bir işlem yapmadan kendi kendilerine ilgili kararları alabilecek ve aksiyona geçebileceklerini kaydeden Hakseven, "Ayrıca bu cihazlardan alınacak veriler, Nesnelerin İnterneti (IoT, Internet of Things) teknolojisi sayesinde Big Data ortamlarında bir araya getirilebilecektir" dedi. SBM’de bu büyük verinin tutulması ve işlenerek farklı hizmetlere dönüşmesini sağlayacak yapay zekâ teknolojilerine ilişkin çalışmalar başlatıldığını belirten Hakseven, "Büyük veri ve yapay zekâ uygulamaları ile sigortalılar daha iyi tanınabilecek; tahminleme ve optimizasyon teknolojileri ile de sigortalıların ihtiyaçları ve kullanım alışkanlıkları analiz edilerek, daha doğru ürünler, servisler sunulabilmesi sağlanacak" diye konuştu.