Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla
20.11.2015

SBM'nin artık geleneksel hale getirdiği buluşmalarla sektörün yine nabzını tuttu.

IT yöneticileri ve sigorta şirketleri genel müdür yardımcılarının katıldığı etkinlikte SBM’nin sunduğu hizmet ve ürünler sigorta sektörünün liderleri ile paylaşıldı.

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM), sunulan hizmet ve ürünlerin çeşitlendirilmesi, yenilikçi ürünlerin desteklenmesi ve yeni yaklaşımları değerlendirmek için hayata geçirdiği sektör buluşmalarının 4'üncüsünü 18 Kasım 2015 Çarşamba günü Marriott Hotel Asia'da gerçekleştirdi.  "Sigorta Sektörünün Teknoloji Gücü SBM ile Liderler Buluşuyor" etkinliğinde daha önce olduğu gibi yine, IT yöneticileri ve sigorta şirketleri genel müdür yardımcıları ile buluştu.

Turkcell, Hewlet Packard Enterprise (HP), Oracle, SAS, Vizyoneks, Agito, SFS sponsorluğunda düzenlenen etkinlikte sosyal medya fenomeni Nilgün Bodur sunuculuk yaptı.

SBM'nin sunduğu hizmet ve ürünlerin sigorta sektörünün liderleriyle paylaşıldığı toplantı, Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Genel Sekreteri Mehmet Akif Eroğlu, SBM Yönetim Komitesi Başkanı, TSB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı, Ak Sigorta Genel Müdürü Uğur Gülen ve SBM Genel Müdürü Aydın Satıcı' nın açılış konuşmalarıyla başladı.

Mehmet Akif EroğluTeknolojiyi iyi kullanan kesimin genç nüfus olduğuna dikkat çeken Eroğlu, "15-24 yaş arası genç nüfus oranımız yüzde 17, bu 13 milyonluk genç nüfusun internet kullanım oranı ise yüzde 73" şeklinde konuştu.​​

Mehmet Akif Eroğlu

Eroğlu, "Teknolojiye aşık genç kuşak, penetrasyon oranını arttırmak, sektörün ürün gamını genişletmek ve yenilikçi ürünler sunmak için büyük bir fırsat" dedi.

Uğur Gülenhedefi doğru belirlemenin çok önemli olduğunu, böylelikle sürdürülebilir karlılığın yakalanacağını, ekonomik değer yaratılabileceğini söyledi. Türk sigorta sektörünün veri tabanının yönetilmesi konusunda Avrupa'dan ilerde olduğuna dikkat çeken Uğur Gülen,"kendimizi ayrıştıracağımız bilgi, tek merkezde yani SBM'de toplanıyor. SBM bilgi ekonomisinin en güçlü oyuncusu" dedi.​​

Uğur Gülen

Aynı zamanda SBM Yönetim Kurulu Başkanı olan Uğur Gülen, SBM’nin sigorta sektörünün oyun kurucusu olduğuna değinerek, meslektaşlarına ulaşılması istenilen bilgi ve ulaşılacak format konusunda itici güç olmaları konusunda seslendi.​

Aydın Satıcı

Toplantıda SBM'nin sigorta sektörüne katkısından, 2015 yılında hayata geçirilen projeler ve uygulamaya alınacak yeni projelerden bahseden Aydın Satıcı, SBM'nin sektörün veri bankası olduğunu, sektörün büyümede iyi bir grafik çizdiğini , şu anda 30 milyar TL prim üreten sektörün 100 milyar TL'ye çıkabilme potansiyeli olduğunu belirtti. Aydın Satıcı, amaçlarının regülasyon değil, sektörün büyümesi, karlılığı sağlamak, güvenin artırılması, sektörün veri merkezi haline gelmesi, susitimalleri engelleyecek sistemlerin kurulması, sektörün müşteri kazanması ve müşteriyi elde tutmasını sağlamak istediklerini söyledi.

Toplantıda iki panel düzenlendi. Panelin ilk bölümünde sektörün teknolojiden bekledikleri masaya yatırıldı. Aydın Satıcı'nın moderatörlüğünü üstlendiği oturumda Sompo Japan Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Murat Dişçi, AvivaSA Genel Müdür Yardımcısı Berkant Dişcigil ve Fiba Emeklilik Genel Müdür Yardımcısı Erol Öztürkoğlu panelist olarak yer aldı.​

Aydın Satıcı, Murat Dişçi, Berkant Dişcigil, Erol Öztürkoğlu

Etkinliğin ikinci paneli “SBM ile Sigortacılık İnovasyonu Nasıl Olur?”da ise Allianz Sigorta A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Kaan Günay moderatörlüğünde yapıldı. Acıbadem Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Emel Varol, Demir Hayat Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Dr. Bülent Eren ve Sompo Japan Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Şenol Ortaç bir araya geldi.

Kaan Günay, Emel Varol, Dr. Bülent Eren, Şenol Ortaç​​​Bilişim dünyasının ünlü simalarından gazeteci-yazar Serdar Kuzuloğlu'nun konuk konuşmacı olarak renk kattığı etkinlikte, Turkcell'den Sezin Mızraklı da "Önümüzdeki 10 Yılda Dünyayı Değiştirecek Teknolojik Trendler" sunumunu yaptı.




Etkinlikte gerçekleştirdiğimiz röportajlar için tıklayınız..​

Sosyal Medya