Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla
14.7.2015

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi, Merkez Müdürü Aydın Satıcı'nın BİLGİ Dergisi 5. sayısı için kaleme aldığı yazısı...

Evet, gerçekten sigorta yaptırmak istiyorum. Evim için DASK ve yangın sigortası, çocuklarım ve kendim için BES ve ferdi kaza sigortası yaptırmayı uzun zamandır düşünüyorum. Ancak bugüne kadar bu konularla ilgili olarak hiçbir sigorta acentesi ya da sigorta şirketi çalışanı, poliçe yapmak için beni aramadı veya bana ulaşmaya çalışmadı. Aransaydım büyük ihtimalle sigorta yaptıracaktım. Etrafımdaki kişilere de sorduğumda ​sigorta satışı için hiç aranmadıklarını öğrendim. Sanırım benim gibi çok fazla insan var. Sigorta sektöründe çalışan biri olarak bana ulaşılmaması sektör dışındakilere de ulaşılamadığını düşündürüyor. Sektörün sürdürülebilir büyümesi için bugüne kadar ulaşılmamış ve sigorta yaptırmak isteyen kişilerle en kısa sürede bağlantıya geçmek gerekiyor. Bu arada ben de sigortacıların yeni sigorta ürünlerini bana sunmaları için benimle irtibata geçmesini bekliyorum.

Yeni Müşterilere Ulaşmalıyız ​​

Müşteri kazanma konusunda reaktif yaklaşımdan etkin proaktif yaklaşıma geçmek gerekiyor. Satış için müşterinin olduğu yere gitmek ve teklif götürmek gerekiyor. Her yıl 1 Milyon kişi ya da kurum ilk defa yeni trafik sigortası yaptırıyor. Kaskoda 500 bin, Hayatta 2 milyon, Sağlıkta 600 bin kişi ya da kurum “ilk” kez sigorta yaptırıyor. Oransal olarak %10 - 25 arası branş bazında yeni sigortalı kazanımı söz konusu. Mevcut sigortalıyı kaybetmeden yeni sigortalı nasıl kazanabiliriz? Bunun yollarını sektör olarak aramamız gerekiyor.​

Yeni Ürünler Geliştirmeliyiz
Yeni müşteri kazanımı için öncelikle müşterilerin ihtiyaçlarına ve beklentilerine göre yeni ürünler geliştirmek gerektiğini düşünüyorum. Müşterilerin ilgisini çekecek ve sahip oldukları riskleri teminat altına alacak çözümler ve ürünler geliştirmeliyiz.​

Reklam ve Tanıtımı Daha Etkili Yapmalıyız
Maalesef, müşteriler genellikle sigorta ürünlerinden ya haberdar değil ya da içeriklerini bilmiyorlar. Haberdar olmadığı ya da faydasını bilmediği bir ürünü müşteri neden alsın? İhtiyaçlarını karşılayan ve risklerini teminat altına alan bir sigorta ürünü detaylı olarak müşterilere tanıtıldığında, müşteriler sigorta ürününü satın almak için daha kolay karar vereceklerdir.​
Sosyal Medya