Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla
Dünya Gazetesi - 18.5.2016

SBM Merkez Müdürü Aydın Satıcı'nın Dünya Gazetesi'nde yayınlanan röportajı

​​​TÜM SÜREÇLERDE İNOVASYON ODAKLI HAREKET EDİYORUZ

TİM tarafından düzenlenen İnovaLİG kapsamında "İnovasyon Döngüsü" kategorisinde Türkiye şampiyonu olan Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi, Merkez Müdürü Aydın Satıcı, "İnovasyon artık kurumumuzun kültürü ve iş yapış şeklimizin vazgeçilmez bir unsuru haline geldi" diyor.

2003 tarih ve 25318 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Trafik Sigortası Bilgi Merkezi Yönetmeliği ile "TRAMER" adıyla kurulan Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi, Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği bünyesinde tüzel kişiliği haiz bir kurumdur. Türkiye'de sigorta sistemi, hak ettiği yere ulaşma konusunda emin adımlar ile ilerlerken, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi de "sigortalı"nın ve "sigorta şirketleri"nin yanında, sigortacılık sistemindeki tüm paydaşları ile birlikte tüm imkânlarını kullanarak, sisteme desteğini etkin çalışmalar ile sürdürüyor. Şirket, sigorta poliçeleri ve ilgili tüm bilgileri sistemlerinde toplayarak, geliştirdiği uygulamalar ile sistemi sürekli gözetleyerek, sigortalıların, sigorta şirketlerinin ve kamunun haklarını korumaya çalışıyor. Merkez'in en önemli görevlerinden biri de "suistimal"i engellemek ve sigortalılık oranlarını artırmaya çalışmak. Ayrıca Merkez, 64 sigorta şirketine, 32 bin acenteye ve banka şubesine, bin 800 ekspere, 80 bin kayıtlı kullanıcıya, brokerlere ve milyonlarca sigortalıya hizmet veriyor. Her sigorta, "güvenli, sağlıklı, huzurlu, mutlu ve keyifli bir hayat"ın teminatıdır sloganıyla hareket eden Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi, TİM'in 5 ayrı kategoride Türkiye'nin inovasyon şampiyonlarını belirlediği İnovaLİG kapsamında "İnovasyon Döngüsü" kategorisinde Türkiye şampiyonu oldu. Şirketin geldiği aşamaları ve inovasyona yaklaşımını SBM Merkez​ Müdürü Aydın Satıcı ile konuştuk.

İnovaLİG programına katılmaya karar vermenizde hangi etmenler etkili oldu?

Kurumumuzun vizyonunda yer alan "Sigorta Sektörünün Teknoloji ve İnovasyon Merkezi" rolünü tam ve etkin bir şekilde yerine getiriyor olması ve sunduğu hizmetler ile ilgili sigorta sektöründen ve sigortalı vatandaşlardan pozitif geri dönüşleri sürekli almamız bu programa katılmamız konusunda bize cesaret verdi. SBM organizasyonunun olgunluğu, teknolojiye ve insana yaptığı yatırımın büyüklüğü, insan kalitesinin yüksekliği, yeni teknoloji ve fikirlere adaptasyon hızı, çevik yaklaşıma göre tasarlanmış çalışma kültürü, elektronik ortamda yönetilen iş süreçlerinin mükemmelliği, tam otomatize test süreçleri, COBIT, CMMI, ITIL, ISO 27001 gibi standartlara tam uyumundan dolayı İnovaLİG programında başarılı olacağımıza inandığımız için bu programa katılmaya karar verdik.

İnovaLİG programına katılmanız, firmanıza ve firmanızın inovasyon kültürünün gelişimine ne tür katkılar yaptı?

​Sigorta sektörünü temsilen özellikle inovasyon projeleri geliştirmek ve bu projeleri geliştirirken tamamen otomatize ve hızlı işleyen bir yaşam döngüsü süreci oluşturmak için büyük çaba gösterdik. Çalışanlarımızı yeni fikirler üretmek için teşvik etmek ana prensibimiz olmuştur. Bu çalışmalarımızın sonucunun böylesine anlamlı bir ödül ile taçlandırılması bizleri çok mutlu etti. İnovaLİG programının değerlendirme sürecinde inovasyon ile ilgili her alanda kendimizi bir kez daha kontrol etmek durumunda kaldık. Tüm süreçlerimizi tekrar gözden geçirmemiz ve başarı kriterlerini tüm şirket olarak tekrar değerlendirmemiz tüm organizasyonun farkındalığını ve motivasyonunu artırdı. Tüm değerlendirme sürecinde tüm organizasyon teyakkuzda işlerini daha iyi yapmaya çalıştı. Birincilik ödülü ile ödüllendirilmemiz çalışanlarımızın motivasyonunu artırdı.​


Sosyal Medya