Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla
DÜNYA Gazetesi - 10.10.2013

SBM Genel Müdürü Aydın Satıcı DÜNYA Gazetesinin Sorularını Yanıtladı

Sektör ilk yarıda yüzde 25 büyüdü

Sigorta sektörünün yıllardır büyük bir potansiyele sahip olmasına rağmen bu potansiyelin istenen seviyelere gelemediğini dile getiren Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM) Genel Müdürü Aydın Satıcı, Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlügü'nün sektöre destek olacak ve büyümeyi sağlayacak yenilik ve kararların altına imza attığını bildirdi. Özellikle Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK) ve Bireysel Emeklilik Sistemi'ndeki (BES) gelişimlerin Oto branşında da görüldüğüne dikkat çeken Satıcı, yılın ilk yarısında sektörün yüzde 25 büyüdüğünü kaydetti. DASK poliçe sayısının bu yıl 10 milyona ulaşmasının beklendiğini belirten Satıcı, BES'de de devlet desteği ile prim olarak yüzde 60 büyüme, sigortalı sayısı olarak geçen yıla göre yüzde 300'e yakın artış sağlanacağının ön görüldüğünü söyledi. Trafik düzenlemeleri ve ulaşıma yapılan yatırımlar ile trafik kazalarının azalmasının sektörün oto branşında ve özellikle zorunlu trafik sigortasında zarar eden durumdan kâr eder duruma geçmesini sağlayacağını savunan Satıcı, "10 yılda sektör 2 milyar dolardan 12 milyar dolar büyüklüğe ulaştı. Gelecek 10 yılda da aynı şekilde büyümenin artan hızda gerçekleşmesini bekliyoruz" dedi. Büyüme rakamlarına bakıldığında sektör için 2013'ün çok iyi bir yıl olduğunu aktaran Satıcı, "Önemli olan bu büyümenin sürdürülebilir ve kârlılığın sağlanıyor olması. Geçmiş yıllar ile karşılaştırdığımızda ilk yarıyılda gerçekleşen yüzde 25 büyüme oranı oldukça başanlı. Hasar oranının düşmesi sağlanabilirse sektör, büyümenin yanında yılı kâr ile kapatabilir" yorumunda bulundu.

dunya-gazetesi-roportaj-aydin-satici.jpg 

Gelecek 10 yılda kişi başı prim miktarı bin 200 dolar olmalı

Gayrisafi Yurt İçi Hasıla'daki (GSYH) sigorta sektörünün payının yüzde 1.5 ve Avrupa'da bu oranın yüzde 5'ler civarında olduğunu kaydeden Aydın Satıcı, şunlan söyledi: "Gelecek 10 yıl içinde yüzde 1OO'den daha fazla artarak bu payın yüzde 3-4'lere geleceğini düşünüyorum. Son 10 yıl içinde kişi başı sigorta primi 30 dolardan 130 dolara geldi. Gelecek 10 yılda da kişi başı sigorta prim miktarının 130 dolardan bin 200 dolara çıkması gerektiğini düşünüyorum. Bu hedeflerin gerçekleşmesi için sektörün çok iyi bir iletişim planlaması yapması gerekiyor. Çocukların sigorta bilincini ilkokuldan kazanması çok önemli. İyi bir iletişim planı ile farkındalık ve bilinç artarsa Avrupa'daki sigortacılık seviyesine ulaşabiliriz." Sigorta şirketlerinin reklamlarının ürün bazlı olması gerektiğinin altını çizen Satıcı, ürün tanıtımının etkin yapılmasının sigortanın bilinirliğini artıracağını söyledi. Özellikle sosyal medyanın yoğun ve doğru kullanılmasının sigortanın yaygınlaştırılmasına büyük ivme kazandıracağına dikkat çeken Satıcı, “Tüm sosyal medya mecralarında sigorta faaliyetlerinin yapılması, sigorta kavramının yaygınlaştırılması adına faydalı olur. Yurt dışında yapılan bir anket sigortalıların yüzde 25'inin sigorta ürünlerini seçerken sosyal medya aracılığı ile karar verdiğini ortaya çıkarmıştır" şeklinde konuştu.

Sosyal Medya