Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla
www.platinonline.com - 1.5.2016

Platin Dergisi Mayıs 2016 Aydın Satıcı Röportajı

​​Sigorta sektörünün tüm poliçe ve hasar bilgilerini gelişmiş teknolojik altyapısıyla anlık olarak toplayan Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM), SİG0RTAM360 ile ikinci el araçların 'ARAÇ HASAR', 'ARAÇ DETAY', 'DEĞİŞEN PARÇA VE KM' bilgilerini dijital platforma taşıyarak kullanıcıya kolaylık sağlıyor.

Sigorta poliçeleri ilgili tüm bilgileri, geliştirdiği uygulamalarla güncel olarak takip eden Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM), sigortalıların, sigorta şirketlerinin ve kamunun haklarını koruyor. Sigorta şirketlerinin doğal üyesi olduğu, 18 sigorta branşına ait tüm poliçe ve hasar bilgilerinin anlık olarak aktarıldığı SBM, Sigortam360 ile ikinci el araç sorgulamalarının dijital ortamda yapılmasına olanak veriyor. Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Genel Müdürü Aydın Satıcı, ocak ayında hizmete giren Sigortam360'ın hizmet detaylarını anlattı. 

Sigortam360'ın içeriğini anlatır mısınız?

Sorgulama sırasında konu başlıklarına gidilerek araç hakkında bilgilere ulaşabilirsiniz. Hasar Sorgu ile kaza tarihi, kaza nedeni, ağır hasar olup olmadığı, varsa eksper raporu bilgileri ve hasar tutarı bilgilerine ulaşılabiliyor, 'Araç Detay Sorgulaması' ile araç marka ve modeli, trafiğe çıkış tarihi, kaskolu ve kaskosuz süre, geçerli kaskosunun olup olmadığı, plaka değişimi olup olmadığı, araç tür değişimi ve listesi, plaka il değişimi ve Iistesi, son sahiplik türü ve son sahiplik süresi bilgilerine, 'Değişen Parça Sorgulaması'yla da kaza tarihi, kaza anındaki km'si, toplam değişen parça tutarı, toplam işçilik tutarı, değişen parça bilgisi, değişen parçanın orijinal olup olmadığı, değişen parça adedi bilgilerine ulaşılabiliyor. 'Poliçe Sorgulaması'nda trafik ya da kaskoda geçerli bir poliçesi olup olmadığı, poliçe numarası, poliçe bitiş tarihi ve poliçesi iptal edilmişse iptal edildiği tarih bilgileri yer alıyor. 'Tutanak Sorgulaması' ile kaza tarihi, tutanak durumu, tutanağın oluşturulduğu tarih ve kazaya karışan her bir aracın plakası ve kusur oranı bilgilerine ulaşılabiliyor. 'Hasarı Ödeyecek Şirket Sorgulama' ile sigorta şirketi, hasar dosya numarası, araç plaka bilgilerine ulaşılabiliyor. Vefat Eden İçin Hayat Poliçe Sorgulama' ile sigorta şirketi ve poliçe adedi bilgilerine ulaşılabiliyor. 'Ücretsiz Km Sorgulaması'yla TÜVTÜRK muayene tarihi, km bilgileri öğrenilebiliyor.

Poliçelerim menüsünde, trafik poliçelerine ait tüm detaylar, sitedeki Trafik Poliçe Sorgulama, yeşilkart poliçelerine ilişkin detaylar Yeşilkart Poliçe Sorgulama kısımlarından öğrenilebiliyor. Sitenin Online İşlemler menüsünden, ücretsiz olarak maddi hasarlı kazalarda vatandaşlar tarafından tutulan kaza tespit tutanağına ilişkin kusur durumu ve kaza detayları Kaza Tespit Tutanağı Sorgulama kısmından öğrenilebiliyor.

​Bireyler, bu sistemden nasıl faydalanıyor?

Kullanıcılar, web veya mobil site üzerinden ulaşacakları hizmetlere Android ve IOS uygulamaları ile de erişebiliyor. Üyelik kaydından sonra 4 TL'ye sorgulamak istenen araçla ilgili tüm bilgilere ulaşılıyor.

Sorgulamalar ne oranda gerçekleşiyor?

Sigortam360'la verilen hizmetler, 2007'den bu yana SMS hizmetiyle sunuluyordu. SMS ile yapılan sorgulamalar, aylık 1 milyon adedi aşmış durumda. 27 Ocak 2016'da başlayan Sigortam360 üzerinden ise 9 binden fazla sorgu yapılırken, kullanıcı üye sayısı da 8 bin 100'e ulaştı.

Sigorta sektöründe, dijital ortamda hizmet vermenin avantajları nelerdir?

Dijital dünya, yaşamımızın önemli bir parçası olma yolunda ilerliyor. Sigorta şirketleri bu gelişmeleri fırsat bilip, acentelerini hizmet ağırlıklı ve teknik donanımlılar arasından seçmeli.​

Sosyal Medya